Sefaköy Uğur Anadolu Lisesinin İklim Değişikliğine Bir Çözüm Olarak Teknoloji projesi Avrupa kapılarında

Özel Sefaköy Uğur Anadolu Lisesine ait, Erasmus+ Programı 2020 Yılı Teklif Çağrısı KA229 Okullar Arası Değişim Ortaklıkları kapsamında başvurduğu “Technology as a Solution for Climate Change” (İklim Değişikliğine Bir Çözüm Olarak Teknoloji) isimli proje Avrupa Birliği bakanlığınca kabul edildi.


Sefaköy Uğur Anadolu Lisesinin İklim Değişikliğine Bir Çözüm Olarak Teknoloji projesi Avrupa kapılarında

Erasmus+ Programı 2020 Yılı Teklif Çağrısı KA229 Okullar Arası Değişim Ortaklıkları kapsamında Özel Sefaköy Uğur Anadolu Lisesinin başvurduğu “Technology as a Solution for Climate Change” (İklim Değişikliğine Bir Çözüm Olarak Teknoloji) isimli proje kabul edildi. Okul proje kapsamında Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan 30.000 Euro hibeyi Özel Sefaköy Uğur Anadolu Lisesi almaya hak kazandı.

2020-2022 tarihleri arasında 24 ay sürecek, Yunanistan, İtalya, Litvanya, Portekiz ve Türkiye ortaklığı ile gerçekleştirilecek olan projede her ülkeden 2 öğretmen ve 6 şar öğrencimizin katılacağı toplam 200 öğrenci-öğretmen hareketliliği gerçekleştirilecek.

Projenin amacını anlatan okul müdürü Çağatay Ferhat SÜKAN;

“Paris Anlaşması ve Avrupa Birliği 2030 iklim hedeflerinde küresel ısınmayı 1.5 derecenin altında tutma çağrısında bulunmuştur. Öğrencilerimizin ilkim değişikliğinin farkında olması, bireysel ve toplumsal alabileceği önlemleri tanıması, iklim değişikliğinin etki ettiği boyutları öğrenmesi ve farkındalığının gelişmesi, iklim değişikliğini önleyebilecek teknolojiler geliştirmesi okulumuzun “çevreye duyarlı gençler yetiştirmek”  misyonunu gerçekleştirirken, AB hedeflerine erişmeye çalışılacaktır.

Bu bağlamda, Karbon Ayak İzi, İklim Değişikliği, İklim Adaleti, İklim ve Sağlık ve İklim ve Teknoloji konuları Öğrenme Öğretme Hareketlilikleri kapsamında her ülkede beşer gün olmak üzere gerçekleştirilecektir.

Proje ile hedefimiz;

Öğrencilerimizin;
İklim değişikliğinin ciddiyeti farkındalığı arttırma,
Yaşam alışkanlıklarını değiştirme,
Sosyal sorumluluk, sosyal adalet bilinci geliştirme,
İşbirliği-proje tabanlı çalışma, yenilikçi fikir geliştirme becerileri arttırma,
Sivil toplum örgütleri ve gönüllü faaliyetlerin önemini anlatma,
İletişim araçlarını etkili kullanmasını sağlama,
Kampanyalar ile kitlelere ulaşmalarını sağlama,
Teknoloji ürünler geliştirebilmek için, hayal gücü, matematik, mühendislik vb yeteneklerini geliştirme,
Ürün prototipi geliştirmelerini sağlama,
Okulumuz vizyonu ve hedefleri, ülkemiz ve AB hedefleri çerçevesinde sınır ötesi işbirliğine dayalı çalışmalar yürütme
Farklı milletlerden akranları ile değerler elde etmesini sağlama olarak sıralamıştır.

Proje faaliyetlerine ilişkin olarak;

Her ülkenin hareketlilikte çeşitli görev ve sorumlulukları bulunmaktadır. Öğrenme Öğretme Faaliyetlerinde sorumlu olduğu konuyu işlerken tüm öğrencileri bilgilendirmek, faaliyetler düzenlemek, konuya ilişkin bilimsel gezi yapmak, bir plan, ürün veya prototip ortaya koymak tüm katılımcılarımızın görevidir. Ayrıca, tüm dünyada farkındalığı arttırmak için etkinlikler yapılan İklim Günü, Su Günü, Çevre Günü, Toprak Günü, Sosyal Adalet Günü gibi günlerde çalışmalar yapılacak ve İklim Değişikliğine Dur De! Faaliyetleri geniş kitlelere yayılacaktır.

ifadelerini kullanmıştır.

Proje yazma ve yürütme sırasında görev alan öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik eden ve başarılarının devamını dileyen SUKAN, Erasmus projeleri ekibinin sonraki yıllarda kararlılıkla çalışacağını ve okulumuzdaki bir çok öğrenciyi Avrupa ile tanıştıracağını ifade etmiştir.